Tuesday, March 07, 2006

Inikah yg tersurat utk seorang anak?

apakah yg telah tersedia utk seorang insan yg digelar anak?? soalan yg membuat kan aku terfikir setelah membaca sebuah rencana di akhbar tentang kematian "nonoi" atau nama sebenar nurasyura.. Meninggal di tgn bapa tiri.. ape lah dosa anak itu sehingga dibunuh?? ia juga membawa aku kembali ke cerita true files.. tentang seorang budak berumur 7 tahun.. yg didera berbagai cara.. haiz!~

kenapa lah di dunia ini ada insan yg kejam sedemikian?? utk dijadikan ikhtibar?? atau utk "suit" the phrase "nobody's perfect".. haiz.. aper yg diinginkan oleh seorang anak.. tk semestinya sempurna?? ape yg diperlukan oleh mereka ialah belaian kasih sayang seorang ayah dan ibu.. saling hormat menghormati.. tapi.. haiz.. sedey..

aku juga begitu.. bukan aku didera sedemikian rupa.. tapi.. niatku hanya ingin mengubah persepsi.. yer.. aku seorang yg tidak suka berada di rumah.. itulah aku.. merayap ke hulu hilir.. walaupun tanpa arah tujuan.. aku tidak ingin duduk di rumah rehat.. aku akan jejakkan kaki ke luar.. ke dunia yg penuh kemaksiatan..

aku ingin mengubah tindak tanduk ku.. aku ingin luangkan masa di rumah.. tapi keadaan tidak mengizinkan.. mungkin mereka senang bile aku tidak ada.. aku tidak mahu berfikiran buruk tentang mereka.. tapi utk yg dpt aku lihat.. hah!~ satu hari mereka begini.. esok pula mereka bergitu..

pelikkan manusia ni? berubah dgn sekelip mater.. kecil atau besar perubahan itu.. tidak menjadi ukuran.. orang kate.. hidup ni mcm roda.. kejap kat atas kejap kat bawah.. tapi idup aku.. mcm.. roda jugak.. tapi bile aku kat bahagian bawah.. roda tu berenti buat seketika..

Posted by Fr3aK[A]z0iD at 11:59 PM

<$BlogItemCommentCount$> Comments:

<$BlogCommentAuthor$> said...

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDateTime$> <$BlogCommentDeleteIcon$>

<$BlogItemCreate$>

Links to this post:

<$BlogBacklinkControl$> <$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>
posted by <$BlogBacklinkAuthor$> @ <$BlogBacklinkDateTime$>

<$BlogItemBacklinkCreate$>

<< Home