Tuesday, April 25, 2006

Diam

Diam..
Tidak beerti ku kalah
Tidak Beerti ku marah
Hanya mencari ketenangan di dalam keriuhan..

secebis lirik dari nuradee.. yep.. sungguh dlm erti lirik tu jika diperhatikan..

org lame kata.. kalau diam tandanya setuju.. tak rasa pendapat tu btol.. mungkin diam kerana dia menyampah..

diam membawa seribu mcm erti..

tapi yg pasti diam tentu membuatkan seseorang itu berfikir.. bermenungkan sesuatu kenangan.. memikirkan sesuatu kejadian..

ckp pasal diam.. aku telah berubah.. yer.. aku sendiri tidak menafikan perubahan dlm diriku ini.. aku tidak lagi seperti dulu.. kecoh.. membingitkan sesetengah org.. menghiburkan sesetengah org.. bak kate org putih "hyperactive"..

tetapi skrg.. aku lebih banyak berdiam diri.. lebih selalu mengikut org.. tidak lagi membuat keputusan sendiri.. aku pun tidak mengerti mengapa... mungkin.. sudah puas utk aku menjadi penghibur, sudah puas aku menjadi penduka.. mungkin.. hanya menyepikan diriku.. org akan lebeh senang.. tiada perkataan pedas yg terpancul dari mulut ini.. bleh lah kurangkan dosa.. tak gitu???

kalau dulu aku bleh bergaul dengan sesiapa sahaja.. tetapi sekarang.. utk menganal seseorg yg baru.. cukup lain bagi diriku.. mungkin sifat peramah ku jugak telah mengambil keputusan utk meninggalkan diriku.. entah lah.. aku tidak mempunyai alasan yg kukuh utk perubahan dlm diriku...

aku harap.. mereka dpt memahami.. mereka? sesiapa saja.. mungkin skrg aku hanya berbual bile berasa perlu.. hmmm.. tapi.. lawak jenaka akan ku cuba simpan.. agar tidak bosan berbual bersama ku...

Posted by Fr3aK[A]z0iD at 1:22 AM

<$BlogItemCommentCount$> Comments:

<$BlogCommentAuthor$> said...

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDateTime$> <$BlogCommentDeleteIcon$>

<$BlogItemCreate$>

Links to this post:

<$BlogBacklinkControl$> <$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>
posted by <$BlogBacklinkAuthor$> @ <$BlogBacklinkDateTime$>

<$BlogItemBacklinkCreate$>

<< Home